joi, 25 noiembrie 2010

Educatie civica

Ma enerveaza modul in care se studiaza materia in clasa a III-a.
Pe de o parte copiii sunt prea mici pentru abordari extinse.
Pe de alta parte riscul sa intelaga gresit diferite abordari simpliste si generale este mai mare decat riscul sa nu inteleaga mare lucru.
Basca multimea ideilor gresite , ca sa nu spun dauntoare...
La lectia despre minciuna aflam ca "minciuna este un lucru rau si INJOSESTE PE OM".
La lectia despre respect se spune categoric "copiii au OBLIGATIA sa-i respecte pe adulti" si nu se completeaza cu obligatia adultilor de a-i respecta pe copii (ca acolo putea sa fie ideea de respect pentru viata in general sau "respecta ca sa fii respectat" deja le ceream prea mult).
La lectiile despre grupuri si organizatii apare incontinuu ideea ca orice grup are un lider. Si tampenia asta cu liderul este reimprospatata si la lectia cu "Grupurile de joaca" in care scrie fara drept de apel ca grupurile de joaca au un lider si niste norme care trebuiesc respectate. Si asta fara sa se vorbeasca deloc despre ce inseamna lider, diferenta dintre lider si conducator, etc. Plus ca LA GRUPUL DE JOACA LIDER - in conditiile in care copiii dintr-un grup bazat pe prietenie alterneaza rolul de lider in functie de joc? IN FAMILIE LIDER?
Am crezut ca daca retrag copilul de la ora de religie am scapat.
Dar Educatia Civica le-a pus capac la toate.
Si problema este ca nu stiu ce sa fac.

4 comentarii:

  1. Scrii la minister, apoi te ridici la sedinta cu parintii si ceri sa se schimbe programa, manualul, mentalitatea, eventual mostenirea genetica, nationalitatea, planeta... Fac si eu haz de necaz! Imi smulg parul de acum, virtual, daca asta ma asteapta si pe mine. Nu-mi ramane decat sa sper ca PANA ATUNCI sa-mi fac temele mai constiincios ca nemernicii astia care vor sa-i dreseze pe copii ca sa-i transforme in supusii ascultatori ideali ai societatii...
    N-am din pacate nici un sfat viabil pentru tine, dar am incredere ca vei gasi cumva o solutie si astept sa ne-o impartasesti!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vorbit cu Vlad. Asa, a la Thomoas Gordon:
    "Tu ce crezi?"
    "Hmmm"
    "Aaaa"
    Am incercat sa nu vin eu cu ideile, sa-l las pe el sa-mi spuna ce gandeste.
    Si, secretul lui Polisinel... gandea corect.
    Deci: copiii stiu adevarul, numai adultii care-i educa sunt din alt film!

    Partea buna: autoritatea nu are mereu dreptate si nu ne uitam la ea ca la soare. Se dezvolta simtul critic si nici macar ceea ce scrie in manualele scolare (in general pline de greseli) nu mai este luat de bun.

    Totusi discutiile trebuiesc purtate pentru a-i intari copilului ideea ca gandeste coresct. (ceea ce presupune sa citim cu atentie TOATE mnualele si apoi sa urmarim momentul in care ajunge la clasa la ideea "putreda" - nu poti sa te duci la copil dintr-o data "zbang" si sa-i versi in brate toate "greselile" din manual).

    RăspundețiȘtergere
  3. M-am programnat maine la discutii cu invatatoarea. Vreau sa dezbatem pe marginea manualului de eductaie civica. Pentru mine este foarte important!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am avut intalnirea cu doamna. M-am dus cu cartea subliniata si plina de postit-uri cu notite si i-am aratat unde consider eu ca trebuie revizuit. Nu stiu inca daca am convins-o pentru ca este genul politicos care nu te contrazice. Deci habar n-am ce gandeste!
    Am discutat cu o alta mamica, profesoara de romana la liceu despre manualele pline de greseli (si la romana si la matematica si la altele). Mi-a spus ca ea a sunat la editura si ca de acolo i s-a spus ca manualele sunt facute de profesori tineri, nepregatiti si ca daca ar fi sa tina cont de toate plangerile ar trebui sa dea Erata la tot manualul ceea ce e imposibil.
    Cine-si asuma insa responsabilitatea pentru toate mizeriile scrise in cartie de pe care invata copiii nostri?

    RăspundețiȘtergere