duminică, 28 noiembrie 2010

Oradea

Am fost la Oradea.
N-am putut sa nu-mi aduc aminte de Eva Heyman in timp ce rataceam pe strazile din centru. De la jurnalul Evei a inceput ruptura mea definitiva cu crestinismul. Si nu am mai vrut sa pun nimic in locul lui.
Ma simt bine asa, secular umanista.
Din pacate nimic la Oradea nu vorbeste despre Eva. As fi dorit sa pot aprinde o lumanare undeva.
http://www.annefrank.dk/children/new_page_5e.htm
Nu m-a impresionat in mod deosebit niciuna dintre cladirile despre care se vorbeste atat (barocul, neoclasicul, etc.) pentru ca am vazut la Roma, Paris, Dresda, etc. mult mai mult de atat.
Nu m-am asteptat insa la atat de mult secessionism. Cladiri originale, desprinse parca din 1001 de nopti cum am vazut numai la Oradea! Ce indrazneala pe arhitectii vremurilor! Astazi o astfel de arhitectura ar parea copilaroasa sau naiva. Dar este totusi atat de naturala si de vie!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu