miercuri, 16 martie 2011

Primavara

Am inceput gradinaritul. Un nou proiect: gradina de legume bio.
Caut de ceva vreme pe la toti peisagistii metode de a integra legume intr-o gradina "contemporary". Si am aflat ca ceea ce vreau eu nu numai ca se poate dar este chiar un nou trend in gradinaritul bio.
Se numeste "Square foot gardening", inseamna in esenta straturi frumoase, containerizate, in care culturile sunt foarte bine planificate si rotite, astfel incat sa se obtina maximum de satisfactie de pe minimum de teren alocat (si cu minimum de efort, desigur). Greu de descris entuziasmul lui Vlad fata de proiect si implicarea lui totala. Sim a construit stratul (a facut o cutie din lemn lunga de cam 3m si lata de 1.5m, fara fund si a adus pamant bun) iar noi am plantat salata (3 soiuri), ridichi, morcov si urmeaza a plantam ceapa verde in aprilie. Am mai pus seminte de marar. Stratul inaltat a fost acoperit cu folie, ca o mica sera, pentru inceput. In fiecare zi, dupa scoala, merg cu Vlad sa udam (adica sa ude el, ca pe mine nu ma lasa sa fac nimic) si sa vedem daca a rasarit ceva. Se cam face ca porcul si uniforma rebuie curatata dar nimic nu se compara cu ora aceasta petrecuta impreuna in aer liber. Cand o sa ne mutam (prin toamna??) asta chiar nu o sa mai fie deloc o problema. Dupa ce uda se apuca sa taie cu toporul, sa bata cuie prin diverse scanduri... cred ca totusi o sa aduc niste haine "de scandal" pentru el.
In realitate habar n-avem niciunii de cultura legumelor - poate am pus prea devreme semnitele, desi am respectat indicatiile de pe plicuri - dar pana la urma distractia conteaza.
Imi place atat de mult viata mea!

Un comentariu: