miercuri, 23 februarie 2011

Definitia substantivului

Astazi Vlad a lut B la testul la romana.

Fiind primul B din anul acesta am fost putin surprinsa. El era de-a dreptul necajit dar a concluzionat in final ca "se poate si mai rau". Cand m-am uitat pe lucrare am vazut ca subiectul la care gresise era "subliniati substantivele din text". Nu subliniase cuvinte ca "munte", "rau", "chip". Imi zice ca n-a stiut ca astea sunt OBIECTE.Si-i dau dreptate. La 10 ani muntele nu e un obiect.

Iau manualul de romana (Tudora Pitila si Cleopatra Mihailescu) si recitesc definitia substantivului:
"Partea de vorbire care denumeste FIINTE, LUCRURI, FENOMENE ale naturii se numeste substantiv."
Nimic despre faptul ca sunt si obiecte abstracte (sau o definitie pe intelesul unui copil de 10 ani al cuvantului "obiect" ca fiind ceea ce poate fi perceput prin simturi de examplu, nimc despre "substantivul, spre deosebire de alte parti de vorbire se poate numara" facilitandu-se astfel identificarea cu mai mult acuratete a substantivelor intr-un text.

Mi-e ciuda pe mine ca nu am fost mai atenta dar mai ciuda mi-e ca manualul e de cacao si ca niciodata nu sti cand o sa te lucreze pe la spate. Dar cel mai ciuda imi e cand vad ca Vlad sufera ca nu a stiut. I-am spus ca nu e vina lui dar astazi, cand a vorbit despre notele noi care i-au fost trecute in carnet nu a mentionat nimc despre B-ul de la romana ceea ce inseamna ca inca are oaresce emotii in legatura cu el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu